Bloody Sunday – Domhnach na fola

In su 30 de Ghennarzu de su ’72, su populu irlandesu in rebellia de mesis, manifestat in sa citadi de Derry po is deretus tzivilis e umanus semplicis, po a si bivit in sa terra insoru cumenti tzitadinus ugualis a is aterus, agatant in custa die sceti ballas e morti.

Po is bias de su “Bogside” s’apendítziu irlandesu, de traballadoris e de sa comunidadi catolica, giovunus irlandesus perdiant sa vida suta ‘e su fogu imperialista de su Rennu Unidu.

14 is mortus de su Domínigu de sanguini, chi ant dau fortza in prus a sa resistentzia Irlandesa cun meda giovunus chi ant gherrau de custa die in sa luta armada in intru ‘e su IRA e ant perdìu sa vida po sa libertadi de su populu Irlandesu contra s’ocupatzioni militari, s’apartheid e su genocidiu culturali inglesu in su norte ocupadu de s’Irlanda.

Aundi su colonialismu si movit, su colonialismu reprimit, bocit, su populu arrespundit cun dogna médiu e fortza netzessària.

Is giovunus de Derry bivint in is corus de dogna populu in gherra, in is corus nostus.

Il 30 Gennaio del 1972, il popolo irlandese in lotta da mesi, manifesta nella città di Derry per i diritti civili e umani basilari, per vivere nella propria terra come cittadini uguali agli altri, trovando quel giorno solo proiettili e morte.
Per le vie del “Bogside” il quartiere irlandese di lavoratori e della comunità cattolica, perdevano la vita giovani irlandesi sotto il fuoco della violenza imperialista Britannica.
14 furono i morti del Bloody Sunday, che hanno dato quella forza in più alla resistenza irlandese con tanti giovani che hanno deciso di prendere le armi da quel giorno nelle fila dell’IRA e hanno perso in tanti la vita per la libertà del popolo Irlandese, contro l’occupazione militare, l’apartheid e il genocidio culturale inglese nel nord dell’Irlanda ancora oggi occupata.
Dove il colonialismo si muove, il colonialismo reprime e uccide, il popolo risponde con ogni mezzo e forza necessaria.
I giovani di Derry vivono nei cuori di ogni popolo in lotta, nei nostri cuori.

𝙏𝙞𝙤𝙘𝙛𝙖𝙞𝙙𝙝 á𝙧 𝙡á. 𝙎𝙖 𝙙𝙞𝙚 𝙣𝙤𝙨𝙩𝙖 𝙖𝙩 𝙖 𝙗𝙚𝙣𝙞𝙧𝙞.